Mirrolella

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

~~Sims Familjen~~

Av Mirre - 24 april 2014 12:00

Del 17


Det skulle som sagt bli jobbigt för Alice att ta hand om Wiliam och Erik själv...Alice var också rädd att Erik hade påverkats av Alice och Liams skillsmässa...

   

 

-Så vad tycker du om vårat nya hus då Wiliam?

-Det är väl fint..men när kommer jag att träffa pappa igen?

-Du får åka och hälsa på honom när du vill efter skolan!:)

-Får jag?:D

-Självklart får du det!:)

-Ska du oxå följa då?

-Hmm..ja det kan jag väl!:)

-Bra!:)Kan du hjälpa mig med läxan jag fick idag?

-Visst!Är den svår tycker du?

-Nja ganska..

 

   

Det vart sent...det var dags för både Alice och Wiliam att gå och lägga sig...



Nästa morgon vaknar Alice tidigt för att gå till bibloteket,hon har ingen data och vill börja dejta igen.

    

Men för Wiliam är det ingen skola idag eftersom det hade kommit så mycket snö under natten att skolbussarna inte kan komma fram i trafiken.

Så Wiliam går upp och tar lite grönsakssoppa till frukost/lunch..;)

   

Medans är Alice påväg till Bibloteket men hon kan ju inte lämmna Wiliam och Erik hemma själva...så hon är tvungen att ringa en barnvakt...Alice tycker inte om det ideen men hon har inget annat val i denna stunden..


 

När hon väl är framme kollar hon sina medelande på nätdejtingen...Hon hittar ingen som hon är intresserad av..

 

Däremot träffar hon Gabrielle som är här för att ta en stund för sig själv och läsa lite medans Liam är hemma mde Evelin.

   

-Så hur går det med Evelin då?

-Bra hon är inte så livlig som jag trodde hon skulle bli!Hur går det med dig då och ditt nya hus?

-Bra..det kanske skulle behövas renoveras men annars är det bra!

-Vad bra!Men varför är du då här?Tänkte du plugga?

-Plugga?Nej jag tänkte bara låna en dator...Pluggar du?

-Nä..jag har aldrig tänkt på att börja plugga nu när jag är mamma...

"Det kanske man ska göra.."

-Nja jag har väl inte heller funderat på det men det kanske händer i framtiden..

-Jag tycker att du ska börja plugga...du kan utbilda dig och du får mer pengar när du jobbar..fast det är ganska långt till universitetet..

-Aa..men kostar det mycket?

-Jag vet inte men jag har för mig att man kan göra ett test och få en bonus

-Ok..nu har jag något att tänka på i alla fall...Men vi syns väl?

-Ja då!Hej då!

-Aa..vi syns!


 

Alice går sedan till bokhandeln och köper en bok om kunskapen om matlagning...Det ör en ganska dyr bok men det är för en bra sak...


 


Det börjar bli middags tid och Wiliam är hemma med Barnvakten...Han börjar bli ganska så trött...

   

Efter ett tag somnar han och Alice kommer hem igen barnvakten vill ha 75 simdaler för idag...

Men efter att Wiliam har somnat vaknar Erik och skriker på sin mamma...Wiliam blir vansinnig för att han ingte har fått sovit...


-Gör något mamma!!

-Ja..jag är påväg Wiliam!Du kan försöjka att somna om igen så är du snäll...

-Ok...

 

Alice går sedan och lagar middag...det är mest för att hon inte vill att Wiliam ska äta grösakssopppa till frukost..

     

Men då får hon ett samtal från en kille som vill gå på dejt med henne!<3

Hon tackar ja och skyndar sig iväg till hammnen återigen måste hon ringa barnvakten...

     

 

Sedan kommer Teodor Medina!Det var ju han som Alice hade bott granne med!

Dejten börjar som vanligt med en vanlig konversation!;)

 


Men sedan vill Alice titta på stjärnorna med Teodor...och saker och ting vart lite mer romatiska..<3

             

-Jag är ledsen men jag tror jag måste gå..<3

-Vad då?Ska du bara lämmna mig här nu..?;)

-Mmm..jag måste ju hem till barnen...

-Okej..syns vi snart..?<3

-Självklart..<3


  

"Underbart..."

 

-Vänta jag tror jag glömde något!!

 

 

-Vad d...å...






   


-Kom hit igen!<3

           

Alice kysser Teodor adjö...



Medans hemma verkar det som om att Wiliam har fastnat framför sin mobil igen före läggdags...

    

Alice kommer hem och fortsätter där hon slutade

 


Men det verkar som om att Wiliam inte ville sova utan satte sig istället på att sitta och vänta på maten...

     

Efter mycket om och men bestämmer sig Alice för att ta sitt test till universitetet...men hon verkar inte vara bra nog för att få några extra poäng...hon måste plugga mera...

   

Så Alice läser den matlagningsboken hon köpte förut idag,hon köper även ett stativ för att öva på att måla!

 


Men sen är det dags att gå och lägga sig...både för Wiliam och Alice...

 


Men...det varade inte så länge eftersom det var någons födelsedag!

       

Som sagt "Dom växer upp så fort..",men nu skulle Erik få leva utan någon pappa förebild...Wiliam hade åtominstone Liam i denna åldern..



Alice ringer sedan Teodor och ber honom att komma hit..hon har en sak att fråga honom...

   


Men först måste hon ta hand om Erik så han inte stör Wiliam i hans sömn...

 


Fast Teodor är redan här!!

   


-Jag sa ju att vi skulle synas snart!;)

-Haha..ja men jag trodde inte du menade samma dag..;)

-Nä det är ju klart!;)

      

-Men det jag tänkte fråga var om du och din dotter skulle vilja...hmmm..jaa...flytta in med oss?

-Ähhh...såklart jag vill..jag älskar ju dig..<3

-Åhh..


       

Teodor flyttar in med sim dotter Palmira som Alice redan känner eftersom hon har varit hennes barnskötare.

Men även med deras huns Bolle..men han har inte många dagar kvar...

Paret bygger ut så att Teodor och Alice kan få ett eget sovrum.

  

 

-Vad tycker du om erat nya rum då?

-Det är jätte fint mamma!Tack!

-Du borde tacka Teodor oxå!

-Ja..jag ska...:)

-Bra..Jag älskar dig...<3

-Jag med..<3

Sedan ringer Alice och skriver in sig hos universitetet för konst..


      

Hon tar farväl av familjen..det kommer ta ett tag innan hon kommer tillbaka...




Mer i del 18 nästa Tisdag!





BYE!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 13 februari 2015 22:37

Ja nu har jag gjort en ny blogg jag har dock inte skrivit något där än,men det kommer att komma upp något imorgon. Tanken bakom detta är för att jag just nu är i en period av mitt liv där jag jätte gärna vill skriva av mig och dela med mig av tanka...

Av Mirre - 26 november 2014 18:19


  Känns som om att ALLT jag gör är att plugga...Jag kan inte ta en halvtimmes paus utan att känna mig som om att jag VERKLIGEN måste plugga för annars så kan jag inte det här. Dom kommande veckorna har vi 2 prov varje vecka vilket gör mig lite st...

Av Mirre - 25 november 2014 16:46


  Yees..Idag har det varit en JÄVLIGT jobbig dag. Jag tänker ofta på hur min klass var förut...alla var "bra" barn,ingen rökte eller drack(I think) Men nu idag är det som om att alla TÄNKER lika.Jag har förrut när jag var mindre trot att: "Ne...

Av Mirre - 17 november 2014 18:22

FAAN! Det var visst ingen redovisning idag utan vissa skulle göra idag och vissa andra imorgon..GAH!Sånt borde man ju få reda på innan man ta med sig halva sitt hem!(Min dator är mitt hem btw)Det kändes så jävla dumt att vara den ÄNDA som tog med s...

Av Mirre - 15 november 2014 20:54

Hej Hallå! På Måndag är det skola igen(No,shit)Det skulle nästa ha varit som en i klassen sa:   -Varför kan vi inte gå på skolan på helgen och va hemma hela veckan? Men hur länge ska man då gå i skolan till 9 på kvällen eller?!(Skulle vara vä...

Presentation

  Hej Hallå!

Jag bloggar för det mesta om mitt liv eftersom jag inte har tid med att göra annat!BYE!

Bra o veta..om du nu läser detta...

*Inga elaka kommentarer

 

*Om det är något jag ska förbättra,skriv gärna det!:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Vad är bra med denna bloggen?
 Sims
 Animal Crossing
 Room Look's
 Sims Look's
 Inget...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Gästbok!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

http://ebbolella.bloggplatsen.se/

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards