Mirrolella

Alla inlägg under april 2014

Av Mirre - 18 april 2014 12:00

V.15


~Fredag 11/4

Idag har jag hållt på med blommor igen!

Jag har snart tillräckligt för att fylla min ö!

Men...som ni nu vet kan man få guld av stenar..men vad gör med då med dom?

Joo...om du nu kan gå till Cyrus på Ree-tail kan du lämmna in dina 3 guld klimpar och få en möbel,tapet eller golv!

Men du måste betla 10.000 Bells för varje gång du lämmnar in....

Dessutom så kan du få vilken möbel som helst flera gånger om...

 

Än så länge har jag samlat:

En soffa

En säng

En Lampa

Ett Bord

 

Jag lämmnade oxå in en i dag!:)

Det tar 30 min för din möbel att bli klar!:D

 

~Lördag 12/4

I dag är det FISKETÄVLING!!!

 

Då kommer en ny liten karktär till din stad!

Han heter Chip

 

Han kan be dig att hämta vilken fisk som helst eller så ber han dig hämta en sorts fisk...

Men det du tävlar i är att fånga en så stor fisk som möjligt!

 

Du kan komma på 1:a plats

                          2:a plats

                          3:e plats

Du får så klart en pokal oxå med en fisk på!:D

Dina invånare tävlar oxå så du har konkurans!!;)

LYCKA TILL!

 

Så här gick det för mig!:

Bra han ville ha vilken fisk som helst så jag gick till havet och fånga en rätt så stor fisk!;)

Och jag vann så klart!;)

Fast jag missade cermonin..men om du nu får ett pris får du hem ett brev med pokalen i från Chip!;)

 

 

~Söndag 13/4

Jag gjorde en massa tjänster för några av djuren och sedan fick jag reda på att Cole skulle flytta den 16:e nästa vecka..:(

 

 

V.16


~Måndag 14/4

Har inte spelat mycket men imorgon kommer det hända en sak!;)

 

 


~Tisdag 15/4

Idag är det näligen min födelsedag!

Denna dagen kommer en av dina bästa vän komma och hämta upp dig för att sedan överaska dig!:D

Du får sedan blåsa ut ljusen på en tårta och önska dig en sak!

Seadn får du en prisent!

Själv fick jag en "Happy Birthday" Skylt men man kan få vad som helst!

 

 

~Onsdag 16/4

Inte mycket..sålt mer saker och betalat av huslånet...

 

 

 

~Torsdag 17/4

Har inte spelat ett skit...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Mirre - 17 april 2014 19:30

Nu har jag fått NOG!


Att önska en person Glad Påsk och sedan säga "Hoppas du dör!"

Vad ör det för jävla attityd?

Kan någon förklara det för mig?Vem håller på med sånt?


Han kan faan inte hålla käft när han väl har folk omkring sig...

Jag hoppas verkligen att personerna som lät han säga det känner sig lika dålig för att dom bara stog och kolla på...


Men vad ska man göra då?

Ska man ta och gå hem till han och säga förlåt för att vi finns?


För enligt några andra kan det vara han som skrev det...Han som ville att vi skulle gå och hänga oss...

Tankarna bara blir för mycket...han kunde åtominstone hålla tyst i kanske 2 veckor men sen tror jag att han var tvungen att lätta på trycket...


Men att säga så är bara fegt...Om han nu hatar oss...VARFÖR bryr han sig då äns om oss?

Det värsta är att vi inte har gjort ett SKIT mot honom...


Varför fortsätter han då..?


//M

Av Mirre - 17 april 2014 12:00

Del 15


Alice            Liam

Wiliam            &

  &             Gabrielle

Erik



Det var dags...


-Liam!Jag skulle vilja prata med dig!

-Vad har jag gjort för fel nu då?

-Inget det är bara en sak jag har funderat på en sak som jag måste berätta för dig...

-Vad då har du oxå varit otrogen eller?!

-Nej det handlar mer om oss...vi kan inte fortsätta så här så jag måste tyvärr....

     

-Vi måste skiljas!Jag kan inte vara din fru om du nu har ett förhållande med en annan kvinna som till och med är med barn!Jag vet inte heller om jag måste flytta härifrån...

-Va..?Men vad händer då med mina söner?

-Dom följer med så klart!Vad trodde du?!Att jag skulle låta någon som ALDRIG har tagit hand om dom göra det?!

-Men du stannar väl ett tag?

-Mm..jag har inte bestämt mig än...men du kommer i alla fall inte få en ny chans att ta hand om barnen...

-Jag förstår det...

 

Liam går sedan till parken för att möta upp Gabrielle.

"Jag måste berätta för henne om att Alice och jag har skilt oss"

-Hej Liam!

-Inte så bra...jag skildes från min fru...

-Har du haft en fru?Inte medans du har var med mig va?

-Nej skillsmässan har hållit på ett tag...om man nu kan säga så...

-Så vad var det du ville träffas över?

     

-Jag undrade bara om du ville bli min flickvän?<3

-Självklart vi ska ju snart ha barn...

-Joo.jaa vi har två barn..två pojkar

-Vad heter dom?

-Wiliam och Erik..Wiliam är äldst..

-Ok..bor du fortfarande med din fru eftersom ni har barn?

-Jaa..just nu gör vi i alla fall det men hon funderar på att flytta...

-Jaså..?Är det så ila?

-Ja tyvärr är det så..men vill du följa med hem till mig?

-Visst..<3

 

 

   


-Jag kan höra honom!

-Men tänk om det är en tjej då?;)

-Jaa?Då får det väl vara det då!;)

 

Liam var tvungen att åka till jobbet,då tog Alice chansen att lära känna den kvinnan hon hade blivit förråd av..

 

-Hej!Du måste vara Liam's exfru

-Aa..det ör jag..

-Jag hörde att ni hade skiljts för inte så långt tag sedan...

-Aa i dag vart det att vi inte längre var man och hustru...

-Idag?

-Ja...men om du vill så kan du flytta in här,jag ska ändåså snart flytta och jag tror att du behöver lite plats när du väntar barn!

 -Tror du verkligen att han skulle bli glad?

-Självklart!

-Ok,jag gör väl som du säger!

-Bra!Jag lär inte bo kvar så länge så ni kan få lite ensam tid om du fattar vad jag menar!;)

-Haha..nä jag vet inte om det blir några fler barn nu när Liam har 2 barn!;)

-Det vet man aldrig!;)

 

 

 

Kommer Alice flytta?

Det får ni veta i del 16 som kommer nästa vecka på Tisdag!;)

 

 

 

BYE!

 

 

 

 


Av Mirre - 16 april 2014 15:00

Denna gången kollar vi på tröjor och byxor/kjolar!


                               

Totalt 16 olika tröjor!

Du kan kombinera en massa olika outfits!;)



Med det kommer 9 olika byxer eller kjolar!

                 

Har inte direckt någon favorit men dom passar väldigt bra om man vill göra en häxa,älva,varulv eller vampyr!


Nästa gång kollar vi på vad som följer med till killarna!;)



BYE!



 


Av Mirre - 15 april 2014 12:00

Del 14


Alice         Liam

  &               &

Wiliam    Gabrielle



Vad skulle nu hända med paret?Liam hade redan gått över till att vara med Gabrielle och deras kommande barn...

Men..Alice hade inget val att vänta tills Liam kom hem o ge honom ett besked om hur hon ville göra...


 

Problemet var bara det att barnet skulle komma...Alice var tvungen att föda barn utan Liam ännu en gång...

     

Söndag 00:16 kom en liten pojke vid namn Erik...Han är vänlig och god!

Alice funderade igen om hennes beslut var det bästa just nu när Erik var född...Men fanns det något annat hon kunde göra för att kunna bli den lyckliga mamman hon ville vara med sina barn?


När Alice kom hem såg hon att Liam låg på soffan o sov...

"Bra för dig att du sover där för du får inte sova med mig..."

 

Alice var trött så hon nattade Erik men Wiliam var ju hungrig...

     

Efter allt detta gick Alice och la sig och somna på en gång...Imorgon skulle det ske..

 



Medans vaknade Liam...


     

"Vad har jag gjort?!Jag har fölorat min fru...och hur ska jag nu kunna säga det till Gabrielle?"

 

-Jag är så ledsen att du kom till denna värld...Jag lovar att hälsa på dig en dag!<3

 

Alice vaknade och skulle på en gång gå och prata med Liam...

 

 

Men det får ni inte veta förns i nästa del!;)

Mer i del 15!

 


BYE!

 


 


Av Mirre - 14 april 2014 16:02

Jag är ledsen men det kommer inte komma något Room Look inlägg på grund av att jag inte vet vad jag ska göra och har ingen isperation för tillfället...

 

 

BYE!

 

 

Av Mirre - 14 april 2014 12:00













Del 13


Alice 

Liam

  &

Wiliam


Alice hade precis vaknat när Liam kom in genom dörren...

   

-VART HAR DU VARIT NU DÅ?!

-Va lugna ner dig!!

-Ska jag lungna ner mig tycker du?!Det är ju du som ALDRIG är hemma!!!!

-JAG VA JU O JOBBA!!!

-Aa..visst för när jag ringde din chef sa hon att du var sen!!!

-Ehhh...va? det kan ju inte stämma jag var ju där....

-Aaa...men det verkar ju som att du ljuger för MIG!

-Okej...Då har jag en sak som jag vill berätta för dig som har hållit på ett tag....

-Va..?

     

-Jag vet inte hur jag ska säga detta...

-Vad är det..?

 


-Jag har varit otrogen mot dig...

 

"Det började när jag träffa Gabrielle på bibloteket..."

"Jag har ingen aning om varför jag gjorde det...Det bara hände..."

     

"Det slutade aldrig...och det gick lite för långt...."

 


"Tyvärr så tror jag att hon är ja..du vet...gravid.."

 

-Jag vet inte vad jag ska säga...hur länge har ni hållt på..?

-När Wiliam precis hade fötts...

-Så...du ville inte ha barn då så att du tyckte att det var "okej" att ligga runt?!

-Nä..så var det ju inte...jag älskar ju Wiliam..<3

-Aa..men du är så dum i huvudet att du inte äns kan ta hand om honom!

-Jag är ledsen men...

-Det är ingenting att vara ledsen över Liam...GÅ NU!!

-Okej..

 

Liam åker till sin Flickvän som har en fest på hennes föräldrars husbåt....

 

 

Medans tar Alice hand om Wiliam....och tänker om det är dags för en skillsmässa...

   

"Jag vet inte om en skillsmässa är det bästa valet just nu när Wiliam är liten..men det måste ske någon gång.."

 

 

-Jag älskar dig!

-Emm..Liam jag har en god nyhet...

-Vad..?

-Jag är nämligen med barn!:D

-Vad bra!

"När ska jag tala om för henne om Alice..?"

 

 

Mer i del 14!

 

BYE!

 

 

 

 

 

  

Av Mirre - 13 april 2014 17:59

Hej Hallå!


Denna vecka ser ut som förra veckan!

Jag har fösökt att göra inläggen till Sims Familjen lite längre och med mer dialog mellan personerna.


Men V.17 kommer Sims Familjen endast komma på Tisdagar och Torsdagar igen eftersom vi har kommit tillräckligt långt i historien så jag måste få tid till att spela lite!;)


Ha nu en bra vecka!<3




BYE!




 


Presentation

  Hej Hallå!

Jag bloggar för det mesta om mitt liv eftersom jag inte har tid med att göra annat!BYE!

Bra o veta..om du nu läser detta...

*Inga elaka kommentarer

 

*Om det är något jag ska förbättra,skriv gärna det!:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Vad är bra med denna bloggen?
 Sims
 Animal Crossing
 Room Look's
 Sims Look's
 Inget...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Gästbok!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

http://ebbolella.bloggplatsen.se/

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards