Mirrolella

Alla inlägg under september 2014

Av Mirre - 21 september 2014 21:50

Jag vet att jag kanske inte är den mest intressantaste bloggaren på denna planet.MEN
Jag har denna vecka fått The Sims 4,vilket jag var så exalterad över att jag glömde att berätta det för ER!
Så någon gång i veckan så kanske det kommer ett inlägg med just det.jag vet inte om jag kommer att göra en Sims familj...vi får se..

Jag hoppas iallafall att ni har haft en bra vecka och stort tack för över 40 unika besökare!:D

BYE!
//Mirre

Av Mirre - 14 september 2014 19:22

Japp dag för ett litet annorlunda inlägg,det har absolut inget att göra med spel.Utan mer om böker.

Jag hade tänkt att börja tipsa er om böker jag har läst och rekomenderar.


Så jag tänkte börja med att presentera denna trilogin!


 Första boken heter Cirkeln och handlar om 6 tonåringar som en natt när månen har blivit röd samlas på en övergiven dansbana,och får där reda på att dom inte kommer att klara sig utan varandra.

Självklart händer så mycket mer i denna bok men det är mest för att vi ska kunna lära känna karaktärena och deras krafter dessutom deras vardag.Men enligt mig så är denna boken spännande även om den kan bli lite lång tråkig då och då.


  Andra boken heter Eld och där fortsätter såklart där Cirkeln slutade men denna bok är lite mer sorligare än den första,Jag tänker inte säga varför.Den bara är det.Men i denna bok är det mer deras liv än deras "uppdrag".


 

Och sista boken heter Nyckeln,den kan man säga att den bara handlar om deras lila "uppdrag" men vissa verkar vara viktigare än andra och det skapar problem inom gruppen dessuton får någon nya känslor.

Bökerna har skrivits av:

Mats Strandberg

             &

Sara Bergmark Elfgren

 


Jag har läst alla tre bökerna och tycker att det var dom bästa bökerna jag har läst på länge,även om dom är fantasy böker handlar det även mycket om deras vardag och persoliga tankar.

Sista boken är lite seg.Men det är bara för att dom hoppar mellan två saker och upprepar en massa saker.

Jag rekomenderar denna boken till er som gillar fantasy och häxor typ.


BYE!



 

Av Mirre - 13 september 2014 12:00


Så nu komemr en liten stil som jag har satt ihop.

Färgerna:Turkos,en lite mer ljusare Orange och en lite ljusare Grön.

 

Toppen-Rampljuset/Kvällsnöjen

Shorts-Utomhuslyx. 



BYE!


 

Av Mirre - 12 september 2014 17:58


Herregud vilken vecka detta har varit,precis som ett ordspråk i en kalender sa

"Tänk på många saker,men gör en sak i taget"

William Shakespeare


Precis när jag hade läst det sa Ebba:Aa..då blir det väl mycket läxor då...

Och hade hon inte rätt?Det vart totalt 6 läxor denna vecka...jag kanske inte ska klaga på det FÖR det var inte så svåra.Men vi skulle igentligen ha ett prov också,men eftersom vi knappt har gått igenom det så fick vi ta det nästa vecka,vilket blir lite segt efterom vi får 4 prov 4 veckor i rad.Men man borde ju ha tid till att plugga till dom om man nu har tid någon helg eller på veckan..Jag är inte så bra på att planera sånt här...


I alla fall det är FREDAG (Nähe?!)För er som inte visste det!Idag åker vissa i klassen iväg på konfa läger (Dom flesta i klassen)Vilket är nice,inte för att jag kommer träffa dom då men...Känns som om att jag heldre sitter hemma och pluggar till provet(Och med det menar jag spela ACNL)Aa..där har ni min helg...


Dessutom har Sims 4 kommit ut!(Förra veckan ja Mirre!)Vilket också är nice förrutom att jag inte har pengar till att köpa det för tillfället...Kanske om några veckor om det nu har kommit på den sidan jag vill beställa ifrån...Hehe...Ebba har redan fått det och sitter nog just nu och spelar som en tok!;)


Tror det var allt för mig!Tacopaj blir det till middag ikväll kanske ska man spela lite?


BYE!



 

Av Mirre - 11 september 2014 12:00


L-Åhh!Vilken fin plats Ricky!<3

 

R-Ja visst är det den perfekta platesen för en piknik med min underbara flickvän..<3


L-Åhh..du är så himla romatisk Ricky!<3


R-Jaså..?<3


L-Jaa visste du inte det..?<3


R-Det är ingen som har sagt det förrut..så..<3



 



R-Men du...Du vet väl hur mycket jag älskar dig..?<3


L-Självklart...


R-Ja men jag skulle nog vilja mer än så...


L-Vad menar du..?


R-Jag vill nämligen dela resten av mitt liv med dig...


 



R-Så vill du gifta dig med mig?


L-Åhhhh!Självklart!!Jag kan i alla fall inte säga nej!

 



L-Vad vacker den är,Ricky!


R-Tack jag visste inte vad jag skulle ta..

 

L-det hade inte spelat någon roll,det är ändå bara en ring!


R-Åhh...Älskling!


 

R-Nu längtar jag verkligen tills den här kommer ut..<3


L-Jag med...Men du vi har ju inte funderat på namn än...


R-Juste...Kanske...Erik om det är en pojke?


L-Ja men om det är en tjej då..?Evelin?


R-Låter som ett väldigt fint namn...<3


L-Mmm..<3


 



L-Gud vad gott!Man blir absolut mer hungrigare när man är gravid.


R-Det är väl tur de..du brukar ju inte äta så mycket annars...


L-Nä..jag har mer matlust nu än vad jag hade då.Ska vi åka till poolen en stund?


R-Tror du verkligen att det är en bra ide att bada om du är gravid?


L-Ja det kan ju inte skada bara en liten stund?Dessutom kan vi ju bara ligga och sola ett tag.


R-Ja det kan vi ju också göra.

     


L"Wow jag ser forfarande bra ut!"


L-Så...vad ska vi göra med Bella?


R-Vad då?Jag har knappt märkt av henne på dom senaste veckorna...


L-Ja men du sa för några veckor sedan att hon skulle flytta!Det känns som om att vi är hennes föräldrar,hon beter sig ju som en tonåring!


R-Mmm...ja jag vet att jag sa det...men jag trodde väl att hon skulle ha flyttat i slutet av veckan...


L-Ja!Du trodde!Problemet är det att vi ska få ett barn..vi har inte plats...dessutom ska vi nu planera ett bröllop!


R-Strässa inte upp dig nu,jag ska prata med henne och allt kommer att ordna sig älskling!<3


L-Mm..det hoppas jag...<3


R-Jaa.

L-Ja men bara en stund..<3

   


L"Shit alltså!"

L-Asså nä Ricky!Det här var nog ingen bra ide!


R-Varför inte?Det är ju jätte varmt!


L-Ja men det känns inte bra dessutom så är det lite för kallt för mig!




L"Min lilla älskling.."

 


R-Vill du åka hem och äta middag?


L-Visst,det har varit en underbar dag...Jag älskar dig så mycket Ricky...<3


R-Jag älskar dig också..<3


 


~~Hemma efter den romantiska middagen~~


R-Jo nu är det så här Bella...


B-Jaa jag vet ni vill att jag ska flytta och att "ni" känner er som om ni var mina föäldrar...


R-Hur visste du det..?


B-För att din lilla "älskling" skrek det rakt i mitt ansikte!


R-Shit..asså du måste förlåta henne jag vet att hon inte menade vad hon sa..


B-Jaså..?

"Det tror jag faan inte på.."


R-Men det jag igentligen skulle säga var att jag har friat till Lisa...


B-Du skojar?Du vet ju att jag inte tror på sånt nonsens...Jag säger bara lycka till!


R-Tack...nu mår jag ju så mycket bättre...


B-Tänk på det innan du säger det till mig då..


R-Mmm..


 


B"Då var det dags då.."

   



L-Tycker du att garviditets böker är intressanta?


R-Nä inte riktigt...Det handlar ju mest om barn och så..Föressten varför bråkar du med Bella?


L-Jag har inte bråkat med henne...det är hon som bara hittar på en massa saker hela tiden!


R-Jaha..okej..För jag vet nämligen inte vad jag ska tro på..


B-Vad då?!Du tar väl inte hennes sida i det här eller?!


R-Nej då!Jag är bara lite förvirrad...


L-Okej..jag går i alla fall och lägger mig..jag har inte lust och prata med dig just nu...


R-Nej snälla..


L-Jo..jag är inte på humör just nu..


R-Okej då.. 

       

B"Då finns det bara en sak kvar att göra då.."




 BYE!


   

Av Mirre - 10 september 2014 12:00

L-Asså det kommer inte gå längre!


B-Vad kommer inte gå längre?!


L-DU!Du bara bor här som om att vi skulle vara dina föräldrar!Du gör INGENTING,du har inget JOBB!Du är helt enkelt för LAT!


B-Hehe LAT?!jag är i alla faal inte den som inte kan få barn!!!!!


L-Faan ta dig!!Jag vill att du ska ut här ifrån!NU!!!

 


"Bitch please...Lat..huh..Som om att hon gör sååå mycket mer när hon är hemma..."

 


L-Åhhh!Fy faan!!!Det känns som om att jag måste spy!!

   


L-Japp nu kommer det ja!

 



L-Är det möjligt?!Herregud!Ricky kommer bli jätte glad när han kommer hem!Eller nej jag måste ringa honom nu på en gång!

R-Ja vem kan detta vara då?

L-Vem tror du..?<3

R-Lisa?Har det hänt något?

L-Ja...en helt underbar sak!Jag kan inte tro det Ricky!

R-Ähhm..Ja jag kommer!Men du älskling jag måste gå nu jag är redan sen til ett viktigt möte!

L-Aha..har du inte ens tid i en minut?

R-Nej tyvärr!

L-Okej...vi syns sen då?

R-Visst.

 


"Att laga middag är inte alltid det enklaste...Speciellt inte om NÅGON står och gapar som en apa i badrumet."

   


"Faan vad trött jag är..jag kanske ska gå och ta en tupplur.."

   

L-Mmm..Älskling det är så underbart...<3

R-Va..?

L-Inget..Du får veta det senare...

R-Aha...hheuhe...zzzZZZzzz




"Faan alltså...Denna gången kommer dom nog att se denna...Hon ska faan inte tro att jag använder dom till föräldrar...Det är ju ändå JAG som diskar och städar..vad gör dom?!Jobbar!"


   



L-Åhh..Min lilla kula...

R-Vad håller du på med?

L-Inget..somna om du jag ska nog gå upp och ta något att äta..känner mig väldigt hungrig...

R-Ähhue...Okej gör det älskling...

 



"Sweet.."


 



L-Oåå!Någon har lagat höstsallad ju!Perfekt!

 



L-Jomnomnom!

   



L-Ricky!Jag har en liten sak som jag skulle vilja berätta för dig!


R-Vad är det?


L-Ser du inte...?


R-Vad då..?Jag ser att du har lagt på ett extra kilo kanske..?


L-Jag har inte lagt på mig!Jag är bara...Gravid.


R-Va är du säker?


L-Ja jag gjorde ett test igår och det visade att jag var gravid..Jag ringde ju till och med men "Mr upptagen" kunde visst inte prata i en minut...


R-Lisa..jag är ledsen för det men det var ett viktigt möte och om jag nu visste att det var det du skulle säga så skulle jag ha struntat i allt...Du vet ju att detta är så himla stort!


 

R-Jag är så himla lycklig just nu Lisa..<3


L-Jag också...Jag ska äntligen bli mamma och du ska bli pappa...Det är helt otroligt...<3


R-Jaa..jag vet inte vad jag ska säga mer än att det är otroligt!<3


    




R-Faan är det ingen som städar här omkring?


     

R-Men du har du lust att gå ut på en dejt med mig då?


L-Visst,jätte gärna vi skulle behöva lite tid tillsammans nu och njuta av att vi ska bli föräldrar..Det kommer bli underbart Ricky!Vart tänkte du att vi skulle åka någonstans?


R-Jag tänkte en liten piknik vid vattenfallet kanske?


L-Låter underbart!



BYE!


 


Av Mirre - 8 september 2014 19:49

Japp det är nog dags för mej att ta en paus men jag har några inlägg av Sims Familjen kvar och en Sims look tror jag...men jag har även en annan andlendning över att jag kommer ta en paus,jag tycker helt enkelt inte att mina inlägg blir lika bra som förut därför tror jag att jag ska ta bort mitt "schema" över alla inlägg bara för att det ska bli mer arbete lagt på alla inlägg.
Men det kan då bli ännu färre eftersom jag har allting med skolan and stuff..Jag har mycket som jag skulle vilja fokusera på.
Så håll ögonen öppna för inlägg i framtiden,jag kommer antagligen skriva lite i förväg när jag bestämmer mig för att börja igen.
Detta betyder också att ni inte kommer att få alla delar av Sims Familjen..men jag tror nog att ni kan hålla ut ett tag med den!;)

BYE!
//Mirre

Av Mirre - 6 september 2014 12:00


Visar idag en liten randig guldig tröja med ett par gråa byxer och svarta skor

Det är däremot en ihopsatt "stil" Men nästa gång blir det en stil som jag har satt ihop själv.

   

Tröja och byxer-Universitetsliv

Skor-Kvällsnöjen.


BYE!

 

Presentation

  Hej Hallå!

Jag bloggar för det mesta om mitt liv eftersom jag inte har tid med att göra annat!BYE!

Bra o veta..om du nu läser detta...

*Inga elaka kommentarer

 

*Om det är något jag ska förbättra,skriv gärna det!:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Vad är bra med denna bloggen?
 Sims
 Animal Crossing
 Room Look's
 Sims Look's
 Inget...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Gästbok!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

http://ebbolella.bloggplatsen.se/

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards