Mirrolella

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

~Jag förlorade mitt hopp..~

Av Mirre - 25 november 2014 16:46


Yees..Idag har det varit en JÄVLIGT jobbig dag.

Jag tänker ofta på hur min klass var förut...alla var "bra" barn,ingen rökte eller drack(I think)

Men nu idag är det som om att alla TÄNKER lika.Jag har förrut när jag var mindre trot att:

"Nej VI ska inte bli en sådan klass som röker eller snusar"

Därför vart jag chockad när jag fick reda på att en i min klass VERKLIGEN gjorde det,jag tappade allt mitt hopp och visste inte hur jag skulle gå vidare...Men jag slutade att bry mig om den personen och jag gick vidare med mitt liv.

Sedan kom en ny till klassen som gjorde att ALLA spårade ut,dom föll verkligen för grupptrycket vilket jag och mina kompisar ALDRIG skulle göra.Vi är lite smartare än dom och vi försöker inte vara "cool"(Jag säger inte att dom är blåst utan att dom inte ska bli lurade så lätt och göra som alla andra)

 

 

Jag personligen tycker att rökning är äckligt och jag fattar inte HUR folka äns börjar!Jag menar det är ju inte som om att någon tvingar dig!Jag röker inte men min mamma gör det,jag vet inte hur länge hon har rökt men jag kan i alla fall säga att hon INTE rökte när hon skulle ha mig utan började nog efter jag var född.Rökning för många är som en slags avslappning...En avslappning som dödar dig under en längre tid.

Jag tycker inte ila om folk som röker eftersom jag älskar min mamma,jag tycker bara att det är fel av en person att äns börja om man VET att det skadar en...vilket jag vet att denna personen visste så han föll bara helt enkelt för grupptrycket...

 

Detta kanske inte är interessant att läsa men det är MINA tankar...Skriv gärna något i kommentarerna om du tänker kring rökning.Jag skulle vilja veta vad ni tycker!;)

 

BYE!

 

 

 
 
Heytezz

Heytezz

25 november 2014 19:55

Jag tänkte precis som du när jag var yngre. Jag röker inte heller, men jag fest rökade en kort period. Det berodde bland annat på att jag var deprimerad och kände att jag lika väl kunde vara dum mot min kropp och mig själv eftersom att allt ändå bara gick åt skogen. Jag tror dock att dina klasskamrater kanske gör det för att de tror att de blir mer vuxna då, eftersom att det endast är vuxna som får egentligen. Men jag håller med dig. Man förstår sin kropp och tjänar absolut ingenting på det. Riskerar att hamna i ett beroende som kan vara sjukt svårt att ta sig ur.

http://Heytezz.bloggplatsen.se

Mirre

25 november 2014 19:58

Tack för att du delade din tanke Heytezz!

 
Ebbolella

Ebbolella

25 november 2014 22:08

Jag tänker precis som dig, men det är ju ganska självklart, vi har ju våran "töntiga" grupp.
Fast visst, ibland kan jag skämta om rökning bara för att det är så jäkla dumt. Men du känner ju mig ganska bra nu.. Hoppas jag! ;)

Kommer aldrig börja röka,men om du någon gång ser mig med en cigg i handen, så kom fram till mig och ge mig en örfil eller nå. Tror jag skulle behöva den ganska rejält då..

http://ebbolella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mirre - 13 februari 2015 22:37

Ja nu har jag gjort en ny blogg jag har dock inte skrivit något där än,men det kommer att komma upp något imorgon. Tanken bakom detta är för att jag just nu är i en period av mitt liv där jag jätte gärna vill skriva av mig och dela med mig av tanka...

Av Mirre - 26 november 2014 18:19


  Känns som om att ALLT jag gör är att plugga...Jag kan inte ta en halvtimmes paus utan att känna mig som om att jag VERKLIGEN måste plugga för annars så kan jag inte det här. Dom kommande veckorna har vi 2 prov varje vecka vilket gör mig lite st...

Av Mirre - 17 november 2014 18:22

FAAN! Det var visst ingen redovisning idag utan vissa skulle göra idag och vissa andra imorgon..GAH!Sånt borde man ju få reda på innan man ta med sig halva sitt hem!(Min dator är mitt hem btw)Det kändes så jävla dumt att vara den ÄNDA som tog med s...

Av Mirre - 15 november 2014 20:54

Hej Hallå! På Måndag är det skola igen(No,shit)Det skulle nästa ha varit som en i klassen sa:   -Varför kan vi inte gå på skolan på helgen och va hemma hela veckan? Men hur länge ska man då gå i skolan till 9 på kvällen eller?!(Skulle vara vä...

Av Mirre - 9 november 2014 20:54

Yees imorgon kommer jag ändra mitt Blogg namn till mirrekitten.blogplatsen.se för att jag tycker att det passar mig mer! Varför jag skriver detta är för att det kommer inte att kunna nå min blogg genom den gamla webbadressen...   Och jag kommer...

Presentation

  Hej Hallå!

Jag bloggar för det mesta om mitt liv eftersom jag inte har tid med att göra annat!BYE!

Bra o veta..om du nu läser detta...

*Inga elaka kommentarer

 

*Om det är något jag ska förbättra,skriv gärna det!:)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Omröstning

Vad är bra med denna bloggen?
 Sims
 Animal Crossing
 Room Look's
 Sims Look's
 Inget...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Gästbok!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

http://ebbolella.bloggplatsen.se/

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards